Cuketa a zdravé hubnutí

Cukety jsou téměř ideální stravou pro ty, jenž se snaží udržet svou linii, popřípadě zdravě zhubnout. Mají vysoký obsah vody, což z nich dělá nízkokalorickou potravinu a přitom mají vysoký obsah biologicky důležitých látek, vitamínů a minerálů. Obsažený draslík pomáhá s vylučováním nadbytečné vody. Organismus se tak zbavuje usazených toxinů a zároveň je stimulována i činnost ledvin. Tato funkce je prospěšná zvláště pro jedince trpící zdravotními potížemi jako je dna, cukrovka, otoky končetin, revma, nadváha a podobně. Díky vysokému obsahu vlákniny mají cukety čistící účinek také na náš zažívací trakt, především na střeva. Cukety působí lehce projímavě, ale bez rizika, pouze čistí stěny střev od nebezpečných usazenin, čímž se zlepšuje jejich průchodnost. Obsažený vitamin A pomáhá udržet střevní sliznice zdravé a odolné vůči infekcím, zánětům a mikroorganismům.

obrázek ke článku Cuketa a zdravé hubnutí

Cukety se dají upravovat na mnoho různých způsobů, proto je můžeme zařadit do každodenního jídelníčku, aniž by se naše strava stala nudnou.

Mladé a křehké plody cukety stačí jen omýt a nakrájet na velice tenké plátky, hodí se zasyrova do zeleninových salátů. Výborně chutnají v kombinaci s rajčaty, paprikou, okurkou. Můžeme přidat balzamikový nebo olivový olej, vhodná je bylinková nebo jogurtová zálivka.

Cukety jsou také vhodné k jakékoli tepelné úpravě. Můžeme je obalit a smažit v těstíčku, zapékat s masem, zeleninou, nebo těstovinami, grilovat, dusit, péct.

Vetší plody se dají plnit nádivkou a zapékat se sýrem.

Z cukety se dají připravovat i různé pomazánky, polévky nebo omáčky, můžeme je nakládat jako okurky.


Sdílet na: Facebook Linkuj.cz Jagg.cz
Přehled komentářů k článku
... doposud nebyl přidán žádný komentář ...